eerste dagen (deel 2) + adres & telefoon nr - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu eerste dagen (deel 2) + adres & telefoon nr - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu

eerste dagen (deel 2) + adres & telefoon nr

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Bonjour,

Van de township is niet veel meer gekomen. Walker, een maat van Fingers zou met ons meegaan maar hij kon ineens niet en op eigen houtje daar naar toe is echt te gevaarlijk.
Wel hebben we gister bij ons gebraaid met wat andere Khaya studenten. Dit was erg gezellig. Ik hoorde dat er komend half jaar ongeveer 50 studenten zijn, dit is minder dan andere jaren, toen waren er namelijk gemiddeld 80. Hierdoor staan er nu wat Khaya huizen leeg, en in ons huis worden ook niet alle kamers bezet. Er is vandaag wel iemand bij gekomen, weer een spleetoog. Zijn naam is echt on-uitspreekbaar haha. Toen gingen we zijn 2e naam proberen, maar ook dat was echt onmogelijk. Dus nu noemen we hem maar ‘Bro’, omdat zijn 2e naam ‘brother’ betekent in het Engels. En binnenkort komt er nog een Nederlander, Peter. Dus dan zijn we met Fingers (Zuid Afrikaan) Jeong en Bro (Koreanen) Chris & Peter (Nederlanders) en natuurlijk Denise, Lotte en ik. Wij vinden het wel prima met al die mannen, ze vinden altijd alles goed, klagen/zeuren/zeiken nooit en kunnen mooi de enge beesten & inbrekers vangen voor ons!

Vanochtend zijn we naar een marktje geweest bij zee. Daar had elke afrikaan een eigen kleed, helemaal vol met eigen gemaakte potjes, schilderijen, beeldjes, sieraden, handwerkjes enzovoorts. Als je langer dan 1 seconde bij iets stond te kijken dan kwamen ze op je af gerent, stelde ze zich aan je voor en begonnen ze je van alles aan te smeren. Kettinkjes deden ze meteen om je nek om te kijken hoe het stond, spullen werden in je hand geduwd en ze vroegen meteen hoeveel je voor alles wilde betalen. Het was echt mooi om al die spulletjes te zien en ik wilde natuurlijk meteen die halve markt mee naar huis nemen. Gelukkig had ik niet veel geld bij en moest ik van m’n geld ook nog eten kopen voor die avond, dus ik heb me weten te beheersen.

Daarna hebben we Joyce op het vliegveld gezet.. Dit was wel even heel verdrietig. We gaan haar echt missen! Maar ze heeft beloofd dat ze ons héél vaak zou bellen en ze heeft gelukkig nog veel leuke dingen kunnen doen en echte Afrikaanse spulletjes gekocht.

Vervolgens zijn we met onze pracht auto (volkswagen citi) naar de garage gereden, aangezien ze (het is een meisje volgens lotte..) nogal wat gebreken had. Nu is ze weer helemaal tip top en kunnen we weer stad en land afcrossen met onze beste vriendin.
Ik heb één keer gereden maar toen dachten mijn mede passagiers dat ze het niet zouden overleven mijn spookrijgedrag en gebuts tegen stoepranden (weetje hoe lastig je dat kunt inschatten als je stuur rechts zit?!) dus ik denk dat ik morgen maar eens in mijn uppie ga oefenen.. ;)

Nu gaan we zo naar huis. Het zal wel weer vol zitten met Afrikanen, vrienden van Fingers. Die komen elke avond met een kilo vlees, drank en drugs, om gezellig te kletsen, drinken, dansen, zingen en genieten.. tot ’s ochtends vroeg. Ik vind dat allemaal wel gezellig, leuk om hun cultuur te leren kennen en te kletsen over hun land, taal, gewoontes, waar ze op stap gaan en wat ze zoal doen in het weekend. Ze vinden ons ook mega interessant en willen van alles weten over ons leven in Nederland. Ze kunnen echt super goed dansen allemaal, ik zal er binnenkort eens foto’s en filmpjes van maken!

voor de geïnteresseerde:
Mijn simkaart is geactiveerd. je kunt me bellen via www.belbob.nl, op het nummer: 0027793823271
of gewoon sms'en natuurlijk!
en mijn adresgegevens zijn:

Ingrid Ketelaars
12 Sharwood Street
Summerstrand
Port Elizabeth
South-Africa
6001


Veel liefs, xx

  • 22 Augustus 2009 - 07:59

    Moeder Van Lotte:

    Hé Ingrid,
    Leuk om ook jouw verhalen te lezen...zo krijgen wij hier steeds een beter beeld van jullie situatie daar!
    En dan nu echt met jullie drietjes verder.
    Succes maandag!
    groetjes uit Oostelbeers,
    Mieke

  • 22 Augustus 2009 - 13:50

    Hilde:


    Leuk verhaal zus!! Zit hier met een big smile achter de laptop en heb helemaal zin in oktober.. :-D

    Dikke kus!!

  • 22 Augustus 2009 - 14:31

    Sanne:

    Hee ing!
    Leuk om te horen dat het goed gaat!
    Leuk verhaal en echt mooie foto's! kamertje al goed ingericht en het strand ziet er zeker chill uit;)

    xxx

  • 22 Augustus 2009 - 16:16

    Jaap:

    bekend knuffeltje op bed ;)

  • 22 Augustus 2009 - 18:07

    Mama Rita:

    hoe is het chauffeurtje.. ????

    dikke kus!

  • 22 Augustus 2009 - 18:28

    Toon:

    Hee moppie.Het gaat wel goed geloof ik. maar oefenen met rijden kun je ook met tweeën!

  • 23 Augustus 2009 - 11:27

    Manoe:

    Lief buurmeisje!
    Ik heb even al je verhalen gelezen, gaaf hoor wat je daar nu al meemaakt:D! Geniet ervan want het is zo voorbij! Ik ga je vanmiddag even een héle lange mail sturen dus bereid je voor!

    Have fun!
    Dikke knuffel

    ps. de dikke knuffel heb ik van je ontvangen via anouk!

  • 23 Augustus 2009 - 13:42

    Opa En Oma:

    Hoi Ingrid,

    Wij zitten hier bij jouw thuis in de Vensestraat en we hebben ondertussen met heel veel belangstelling kennis genomen van je prachtige reisverslagen. Wij hebben genoten van je mooie steil van schrijven. haha
    Verder alles prima, we houden contact met je en heel veel groeten en een dikke knuffel.

  • 23 Augustus 2009 - 18:38

    Lianne:

    Hoi Ingrid,

    We hebben genoten van je verhalen over de eerste dagen in Zuid-Afrika.
    Het is zó leuk om mee te kunnen lezen en zo ook mee te kunnen leven. Veel succes de komende tijd, geniet met volle teugen.

    Groetjes, Arjen en Lianne

  • 23 Augustus 2009 - 22:02

    Lodyy:

    Hee Ingg:)..

    Volgens mij vermaak jij je daar prima en ik ben jaloerss!!

    De poster staat btw erg mooi aan de muur! ;)

    Xx

  • 24 Augustus 2009 - 11:59

    Rita:

    Hee Ingrid,

    Hoe is het meid, gaat alles goed? Zo te lezen wel. Ik vind het ontzettend knap van je daar te zijn!! Ik wens je alle goeds en een heel interresant verblijf daar! groetjes en x van Rita( moeder van Peggy)

  • 24 Augustus 2009 - 12:08

    Peggy:

    ing!
    weer een fijn verhaaltje!
    mooi dat je je daar steeds meer thuis voelt. haha en die jongens! die komen wel goed van pas lees ik .. haha! doe bro de groeten! :P
    ik ga je nu even proberen te bellen,
    xxx

  • 24 Augustus 2009 - 14:19

    Tonny Van Der Steen:

    Hoi Ingrid, even een krabbeltje van mij. Het zal wennen zijn voor jou maar ik krijg de indruk dat het wel gaat lukken.
    grappig jij in Port Elisabeth. Wij zijn er vorig jaar geweest en juist ook in het township wat daar ligt. Daar hebben we ook een/het schooltje bezocht. Jij zult er ook nog wel komen. Een goede tijd toegewenst van ons allen. Jij was weg voordat ik er erg in had, ik heb nog een bijdrage op je rekening gestort. Hou iedereen op de hoogte, wij zullen ook je reisverslagen ook blijven lezen.

    Heel veel groeten van Ton Tonny Esmee (komt bijna terug van Italie) en Ralph (gaat volgende week stage lopen) van der Steen

  • 24 Augustus 2009 - 15:15

    Myrthe:

    Hee ing!
    wat staat er al veel op je site, echt leuk om te lezen! je klinkt wel goed over alles dus dat is wel fijn!
    ik vind het maar vreemd dat je aan de andere kant van de wereld zit, maar volgensmij is het wel super! leuk dat er wat leuke mensen bij jullie in huis zitten, die alle vieze beesten weg kunnen halen, haha.
    als het goed is ben je vandaag begonnen met stage lopen? dus heel veel plezier en succes ermee, en ik blijf je volgen!
    liefsxx

  • 24 Augustus 2009 - 17:25

    July En Niels:

    hallo ingerid.wij hebben cavia,s gekkregen die van mij heet karlijn en die van niels heet superman en ze zijn 6 weken ze waren maar een dag in de winkel en ze zijn op 7 juli geboren.groetjes niels en july en conny en ton

  • 25 Augustus 2009 - 07:58

    Vera:

    Hé meis,
    Zo te horen is alles goed daar. Fijn om te horen dat jullie toch wel veel mannen in huis hebben! Dat slaapt een stuk lekkerder, lijkt me! Nou succes met het links leren rijden, kijk uit voor de velgen :P
    xx

  • 25 Augustus 2009 - 10:04

    Joyce:

    Echt leuk om al die verhalen te lezen, ik kan me er natuurlijk echt iets bij voorstellen! Hoe staat 't ervoor met het links rijden? Haha... ik weet ook hoe het is om bij je in de auto te zitten, als bijrijder! Phoe phoe... Nou geniet er nog van! En ik ga jullie volgen! Liefs Joyce

  • 25 Augustus 2009 - 11:33

    Henriette:

    Dag Ingrid, fijn dat je het naar je zin hebt. Ik zal je verhalen volgen hoor! t.z.t. mail ik wel ff met opleidingstechnische zaken. groet , Henriette.(stagedocent)

  • 25 Augustus 2009 - 17:59

    Simone:

    Heee Ingrid!

    haha je verhalen zijn echt leuk om te lezen. In jou schuilt een heus schrijftalentje;)
    Ik blijf je verhalen volgen.
    Hoe is het met de prachtige zebra knuffel?
    kuss

  • 25 Augustus 2009 - 18:36

    Suzie:

    Ingrid, ik vind het super om ook jouw verhalen te lezen!

    Geniet van alles wat er op je afkomt en ik wacht met smart op het volgende verhaal!

    Veel succes en plezier!!

    x suzie x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2010

back home!

22 December 2009

DE REIS

11 December 2009

Afronding stage + afscheid!

29 November 2009

einde komt dichterbij..

24 November 2009

KNYSNA
Ingrid

Van 17 augustus t/m 23 december ga ik naar Zuid-Afrika. Hier ga ik stage lopen in 'Erica House Place of Safety' , een crisisopvang voor kinderen en jongeren. Dit ga ik doen in het kader van mijn studie SPH, samen met 3 hele lieve studiegenootjes!

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 30389

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2009 - 23 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: