weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu

weekend!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Donderdag rond half 5 kwamen we thuis van stage, klaar om het weekend in te luiden. We waren niet de enige die dit hadden bedacht, het huis zat namelijk al bomvol met Afrikanen. Ook waren er twee nieuwe Nederlandse meisjes bij gekomen, maar die wonen hier maar een weekje, omdat hun huis nog opgeknapt moest worden.
We zijn lekker met z’n 5e uit eten geweest. Daarna hebben we thuis nog wat gedronken en gefeest, en rond een uur of twee ’s nachts ben ik met mijn lieve oordopjes mijn bed ingekropen. De Afrikaantjes zijn tot half 7 ’s ochtends doorgegaan met muziek maken, dansen, zingen, drinken en kletsen. Toen heeft iedereen een uur geslapen en om half 8 ’s ochtends gingen ze weer verder. Zo hebben ze de vrijdag en zaterdag doorgebracht at huize sharwood. Je kunt wel nagaan hoe ons huis er uitzag, zo niet, check dan m’n foto’s ;)

’s Ochtends rond een uur of elf werd ik wakker, stapte ik mijn bed uit.. zo in het water!
Ik storm mijn kamer uit, zag dat de hal he-le-maal onder water stond en zag het water zo onder de badkamer deur uit stromen. Bleek dat er iemand in de badkamer van Denise en mij aan het douchen was.. die blijkbaar niet wist dat onze douche kapot is (het water loopt allemaal onder de douche bak uit) Ik dacht meteen dat het een of andere Afrikaan was (die doen namelijk allemaal alsof ze hier wonen) en werd echt super kwaad. Dus ik stond daar vet chagrijnig op die deur te bonzen, schreeuwen, schelden, gaat ie open, staan daar een jongen en een meisje stomverbaasd te kijken! En ik keek nog verbaasder haha! Wat bleek? Twee Duitse backpackers die hier een half jaar hebben gewoond waren die ochtend terug gekomen van 2 maanden reizen, en dachten even lekker een warme douche te pakken..
De rest van de ochtend hebben ‘the germans’, Denise, Lotte en ik door gebrek aan een trekker en dweil al het water met oude lakens weg gehaald. Wat een wake-up-call!

Omdat wij toch meer uit ons weekend wilde halen dan niks doen, ben ik vrijdag middag met Denise, Lotte, Yvon en Anette (de 2 nieuwe) middag naar Greenacker geweest, dat is een groot shoppingcenter. Hier hebben Lotte en ik een volleybal gekocht zodat we mooi kunnen oefenen in de achtertuin. Fingers dacht ook actief te doen en een balletje te slaan, mept ie ‘m gelijk over de schutting in de tuin van de achterburen;) dus daar hebben we ook meteen even kennis gemaakt toen we de bal gingen halen!
Zaterdag overdag ben ik met Denise en Lotte naar het centrum van PE gegaan. Eerst zijn we naar een museum over Nelson Mandela gegaan, maar dat was iets heel anders dan we hadden voorgesteld. We dachten iets over de historie te weten te komen, maar we zagen alleen vage beelden en schilderijen. De link met Nelson Mandela konden we niet echt leggen en we hadden het dan ook snel gezien. Daarna zijn we naar het st. George park geweest, het grootste park van PE. Daar hing echt een super relaxt sfeertje. Mensen waren aan het voetballen, volleyballen, tennissen, luieren in het gras of wandelen, echt leuk om te zien.
’s Avonds hadden we een welkoms ‘bring en braai’ van Khaya, bij Martijn (de eigenaar) thuis. Dit was de eerste keer dat we met (bijna) alle studenten bij elkaar waren. Op enkele na is iedereen deze maand pas aangekomen, dus we waren allemaal nieuw voor elkaar. Ik vond het echt leuk om iedereen te leren kennen. ’s Avonds miste ik even mijn lieve vriendinnetjes heel erg, die op dat moment stonden te beuken op Mysteryland. Speciaal daarom hadden ze bij de braai voor mij 10 minuten hardstyle gedraaid zodat ik even los kon! Voelde goed; maar toch gaat er niets boven een beukfeest met je eigen vriendinnen ;)!
Na de bring en braai zijn we met een groep van ongeveer 15 studenten nog op stap geweest. We gingen naar balizza. Het was net alsof ik in Nederland was. Grote club, goede muziek en alleen maar blanken. En om eerlijk te zijn, voor een keertje vond ik het heerlijk! Even geen cultuurverschil, hiphop&rap muziek, andere taal en andere mensen. Toen we thuis kwamen rond 2 uur waren Chris en Fingers nog wakker en hebben een after party gehouden tot half 5.
Nu is het zondag, lig ik heerlijk lui op de bank mijn verhaal over het weekend te typen. Best gek af en toe want ik doe nu alles in het Nederlands en Engels door elkaar. Op stage praat en schrijf ik alles in het Engels, thuis praten we voornamelijk Engels, behalve als ik met één Nederlander in gesprek ben, maar zelfs dan praten we ooit Engels omdat het zo voor zich spreekt dat we er niet bij stil staan. En bij de khaya studenten onderling wordt er Nederlands gepraat. Doordat ik zo vaak wissel denk ik soms in het Engels als ik alleen ben haha! Super wazig.
Ik ga dadelijk nog even een wasje draaien en mijn kamertje opruimen (want die ziet er inderdaad niet meer zo netjes uit), want dat hoort er ook allemaal bij! En dan lekker vroeg naar bed om morgen weer aan de slag te gaan !

Xx

  • 31 Augustus 2009 - 19:25

    Marsha:

    Zit het meidje nog zo ver weg en dan nog voor elkaar krijgen om te stampen op hardstyle! Geweldig!
    Haha dat met dat Engels denken kan ik me heel goed voorstellen! Manoe en ik gingen in Thailand soms tegen elkaar Engels praten heel erg vreemd!
    Meid nog heel veel plezier maar dat komt wel goed als ik dat zo allemaal lees! :D
    xxx!

  • 31 Augustus 2009 - 19:55

    Mam Rita:

    Fijn dat je daar ook leuke weekenden hebt! Lekker feesten! dat mag als je de hele week hard gewerkt hebt. Heeft Joe de douche kunnen maken?

  • 31 Augustus 2009 - 20:09

    Mieke:

    Ja, Ingrid, en dit is weer een heel ander verslag. Gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen...
    Leest lekker!
    Groetjes, moeder van Lotte

  • 01 September 2009 - 13:47

    Anne:

    Zo na een heftig stageverhaal ook nog even een grappig weekend verhaal!
    Geniet ook maar lekker van deze dagen!

    Xx

  • 01 September 2009 - 15:35

    Vera:

    hihi die foto's zijn echt wazig :P gelukkig weten ze daar ook hoe ze moeten feesten! leuk om je verslag te lezen. hebben jullie joyce nog gesproken sinds ze weer in nederland is? hier is alles oke, ik ben ook begonnen met stage inmiddels. en robbert heeft nu ook een huisje, jeej!!

  • 01 September 2009 - 17:06

    Opa En Oma:

    Vandaag, dinsdagavond, hebben wij lekker bij jullie pap en mam gegeten! en daarna hebben we de uitgebreide verslagen gelezen. We krijgen via die verslagen een hele goede indruk hoe het leven in zuid afrika zo ongeveer in elkaar zit en we menen ook de conclusie te mogen trekken dat jij, ingrid, en denise en lotte, het heel goed stellen daar.Hartelijke groeten ook voor denise en lotte! tot horens!

  • 02 September 2009 - 13:42

    Peggy:

    hahaha wát een verhaal weer!
    stel kamelen :p
    en ing! wij hebben jou ook gemist op mysteryland!!!
    xxxx

  • 02 September 2009 - 14:04

    Mieke S:

    He Ingrid,
    Nou voor dat bidden hoef je niet zo bang te zijn want ik kan me nog herinneren dat je Myrthe ooit hebt geprobeerd een "weesgegroetje" te leren. Het klonk toen heel komisch!!
    Je verhalen van je werk zijn erg indrukwekkend. Wel leuk over de familie contacten te lezen omdat ikzelf ook in de familieparticipatie van mijn werk zit.
    Nou het ga je maar weer goed hé. Veel liefs en groet, Mieke

  • 02 September 2009 - 15:01

    Marloes:

    Hey meis,

    Weer n leuk verslag te lezen en je hebt t kort gehouden hoor haha...

    Ik zal de foto's zo ffkes checken..

    Succes nog allemaal.

    X

  • 02 September 2009 - 16:02

    Manoe:

    Ha buuf!
    Gelukkig kunnen ze daar ook feesten! Leuk verhaal weer! Ik kan je niet terug smsen maarrr ik probeer je wel te bellen vanavond!
    xxx

  • 02 September 2009 - 18:57

    July :

    halo ingrid.tjongen dat zijn nog eens dingen.de cavia,s hebben een riempje gekregen zodat we met ze kunnen wandelen. ik doe mee aan boudorp de eerste twee dagen ben ik met rita geweest en vandaag met mama geweest en onze hut is heel groot en mooi we hebben al zelfs gebehangd en we hebben een uitkijk toren op het dak van daar uit kan je heel boudorp zien cool he.groetjes july

  • 02 September 2009 - 21:00

    Tonnie, Andere Buuf:

    Ha die Ingrid, erg leuk om nu jouw verslagen te lezen. Weer een heel andere cultuur dan in Azië.
    Ik blijf het volgen. Lieve groetjes

  • 03 September 2009 - 07:00

    Marloes:

    Hahah ze krijgt t voor elkaar hoor, met dr hardstyle.. Zat ik op mn familieweekend!
    Wel relax dat je daar ook gewoon chill uit kan gaan, dan zit je nog in t ritme als je terug komt;)

    Ben benieuwd naar alle volgende verhalen!!:D

    Kuss

  • 03 September 2009 - 11:42

    Monique:

    Gisteren terug gekomen van vakantie en zojuist heerlijk al jouw verhalen zitten lezen en foto's gekeken. Het klinkt heel goed en mooi, fijn dat je het zo goed maakt. Wel indrukwekkend om alles te lezen.Geniet ervan, liefs Monique

  • 04 September 2009 - 06:22

    Thea V.D.:

    Hoi Ingrid,
    Wat een uiteenlopende dingen maak je mee in je huidige leventje. Heel indrukwekkend wat de kinderen hebben meegemaakt, daarnaast een natte vloer en goed feesten. Als je dat allemaal kan behappen red je het wel. We blijven je volgen. Groetjes van Thea

  • 04 September 2009 - 13:52

    Mama Rita:

    Opa en Oma hebben vandaag jouw kaartje ontvangen en zijn er heel erg blij mee! Dank je wel.

  • 04 September 2009 - 13:54

    Manon:

    Super mooie en leuke verhalen weer Ingrid! Je schrijft echt heel boeiend!!!

    whaaaaaa.. ik zou een moord doen om weer even naar de boardwalk en naar ballizza te mogen ;) Geniet er lekker van he! heerlijk, om die foto's te zien met al die black labels hahahaha :)

    En veel succes op stage met de soms heel heftige situaties!!

    Ik blijf je volgen!

    Xx

  • 06 September 2009 - 14:20

    Mathijs:

    zo zo dat zijn weer 'n hoop spannende verhalen zus! Ik had nog ff wat in te halen, je maakt wel elke keer 'n hoop mee zeg.

    Alvast veel plezier komende week en ik lees 't wel weer! :) Misschien tot vnv op MSN!

    Succes, hollaaaaa
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2010

back home!

22 December 2009

DE REIS

11 December 2009

Afronding stage + afscheid!

29 November 2009

einde komt dichterbij..

24 November 2009

KNYSNA
Ingrid

Van 17 augustus t/m 23 december ga ik naar Zuid-Afrika. Hier ga ik stage lopen in 'Erica House Place of Safety' , een crisisopvang voor kinderen en jongeren. Dit ga ik doen in het kader van mijn studie SPH, samen met 3 hele lieve studiegenootjes!

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 30384

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2009 - 23 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: