denise's birthday @ plettenberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu denise's birthday @ plettenberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ingrid Ketelaars - WaarBenJij.nu

denise's birthday @ plettenberg

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Denise’s birthday at Plettenberg
(2 t/m 4 oktober)

“once you have tasted flight, You’ll forever walk the earth with your eyes turned skywards
for there you have been, there you will long to return”

Nadat er weer een week stage voorbij was gevlogen, zaten we donderdag avond allemaal vol spanning te wachten tot het twaalf uur zou worden.. Om denise’s verjaardag in te luiden!
Toen het zover was werd Peter’s gitaar te voorschijn gehaald en hebben we een compleet repertoire gezongen en heeft Denise haar cadeaus uitgepakt. We hebben het niet te laat gemaakt, want vrijdag moesten we om 9 uur vertrekken voor ons plettenberg weekend.
Dus vrijdag morgen heb ik na een veel te vroege wekker nog even snel mijn laatste spullen gepakt en konden we vertrekken. Plettenberg is een gebied aan de kust van Zuid-Afrika, ongeveer 2/3 uurtjes rijden vanaf PE. We gingen met een georganiseerd reisje van Khaya, met Esra en 15 studenten. Dit weekend was georganiseerd voor de echte adrenaline junkies, je kon namelijk bungeejumpen en skydiven.
Na een lange trip kwamen we aan bij het eerste hoogtepunt van ’t weekend; de bungeejump. Het is de ‘world’s highest bungeejump’, maar liefst 219 (!) meter. het was in het midden van een brug, tussen de bergen in. Echt een super mooie locatie.
Vooraf had ik al bedacht dat dit ‘m dus écht niet ging worden voor mij.. maar Denise zag het helemaal zitten. Om er zeker van te zijn dat ze ook echt de sprong zou maken hebben alle studenten haar een sponsoring gegeven voor haar verjaardag. Dus zodoende ging Denise met nog 6 andere lefgozers de sprong wagen!
En om eerlijk te zeggen, ik was behoorlijk nieuwsgierig hoe ’t zou zijn toen ze daar stond! Dus wie weet..
’s avonds hadden we lekker gebraaid bij de backpakkers place. Deze hadden we versierd met slingers, toeters en ballonnen om Denise het ultieme verjaardags gevoel te geven. Nadat we lekker hebben gefeest ging ik niet al te laat slapen. Want.. zaterdag was mijn grote dag.. DE SKYDIVE !

jaja! Ingrid de schijtluis die het al benauwd krijgt van een vliegje of kakkerlak heeft serieus uit een 3 kilometer hoog vliegend vliegtuig gesprongen! En het was zóó gaaf :D!!
Eerst zou het nog bijna niet door gaan want het was erg bewolkt en mistig ’s ochtends. We moesten wachten bij de backpakkers place en ze zouden ons bellen als het weer genoeg was opgeklaard om te kunnen springen. Gelukkig belde ze na een tijdje en zijn we aan ’t eind van de ochtend met z’n 10e vertrokken. Denise en ik mochten als eerst springen. Na het ondertekenen van een aantal ‘eigen risco’ papieren (waar ik het al benauwd van kreeg) werd ik voorgesteld aan Reinier, mijn instructeur. Hij was echt een aardige vent! Na wat instructies kregen Denise en ik ons tuigje aan en was het vliegtuig er. Ofja vliegtuig, het was nog gammeler dan een zweefvliegtuig. Er zat geen deur in, maar gewoon een gat, en we zaten op de grond. Maargoed, als het vliegtuig neer zou storten zou ik iig een parachute hebben en het dus waarschijnlijk overleven dus durfde ik er wel in te stappen;)
Ik zat tussen de benen van mijn instructeur, hij had een camera op aan zijn pols waarmee hij het hele gebeuren zou filmen en een metertje op zijn pols waarmee hij onze hoogte kon meten. Daar kreeg ik het nogal benauwd van, hij zei namelijk dat we bij 10.000 feet (3 km) zouden springen. Maar, toen dat metertje bij 1000 feet was kon ik de wolken al onder mij zien! aiii haha ik wist wel dat het hoog was haha maar niet zò hoog!! Maargoed.. toen we bij 8000 feet waren werd mijn tuigje aan dat van hem vast gemaakt en nadat ik 20x in zijn oor geschreeuwd heb (in een vliegtuig zonder deuren is het echt een herrie) of alles wel goed zat was ik er helemaal klaar voor.
Denise ging eerst, dat zag er zo gek uit! ze zat met haar instructeur op de rand van het vliegtuig, zwaaide haar benen naar buiten en binnen een halve seconde waren ze weg, foetsie! Echt gek. Toen was het mijn beurt, ik schoof richting de deur, gooide mijn benen naar buiten (precies zoals ik geleerd had) en toen moest ik lachen zodat je wangen strak zijn (anders flubberen je mond en wangen helemaal). En dat lachen ging me nog best goed af. Ik was helemaal niet zo zenuwachtig eigenlijk. Met de gedachte dat Reinier ook vast niet dood wilde en heus wel zijn best zou doen om ons veilig op de grond te krijgen durfde ik het wel aan. Dus daar ging ik! Ik tuimelde over de kop ’t vliegtuig uit en daar vloog ik zo met 200 kilometer per uur door de lucht. Ik dacht dat mijn kop eraf viel haha maar het was zoo gaaf! Ik voelde me net een heel snel vogeltje! Na een vrije val van 35 sec klapte hij de parachute uit en zweefde ik lekker door de lucht. Ik had echt een super mooi uitzicht. Ik keek uit over het strand, de zee, de natuur. Geweldig! Ik mocht ook zelf even vliegen en heb wat rondjes gemaakt. Na 5 minuutjes moest hij de landing in gaan zetten, wat niet helemaal perfect verliep want ik lande op mijn kont in het weiland haha maar het was echt helemaal super.
Hij heeft alles gefilmd met die camera en dat heeft hij gemonteerd in een DVD en die is echt suuuuper gaaf geworden. Dus die krijgen jullie allemaal zéker nog te zien; ben er zo trots op haha; daar kom je echt niet onderuit;)

Wat wel ongelofelijk balen was is dat hoe snel het weer opklaarde, des te sneller werd het ook weer bewolkt. Hierdoor konden 6 studenten niet meer springen, waaronder Lotte. Dit was echt mega jammer en ook echt een teleurstelling voor hen, zeker nadat ze al onze enthousiaste verhalen hadden gehoord. Ze hebben nog geprobeerd om hen zondag te laten springen maar ook toen was het weer niet goed genoeg. Als het bewolkt is kan de instructeur namelijk niet goed inschatten hoe hij moet landen en dat is nogal een cruciaal punt bij een sprong;).
Zondag was er op de terug weg richting PE een uitstapje gepland waarin we met een boot naar een eiland zouden gaan, daar gaan lunchen en dan weer terug. Helaas kon dit ook niet doorgaan door het weer.. erg jammer maar niks aan te doen.

Zondag na de middag kwamen we thuis in een prachtig versierd huis. Yvon, Annet, Bro, Cheong, Pejong en Peter hadden besloten Denise’s verjaardag nog eens goed te vieren. Dus hebben we een heerlijke avond gehad met spelletjes en echte Afrikaanse taart. Ondanks de tegenslagen door het weer was het weekendje erg gezellig en ben ik weer een hele levenservaring rijker!

Hele dikke kus!

Ps. Foto’s van capetown moet ik nog uitzoeken, het zijn er echt 1000 ofzo dus dat duurt nog even.

Ps. De foto’s van plettenberg trouwens ook ;)

  • 08 Oktober 2009 - 13:23

    Myrthe:

    Woow ing dat je dat durfde zeg!! niet normaal.. maar wel echt heeeeel vet! maar 35 seconde is toch best wel lang eigenlijk lijkt me..
    ik hoop dat je fotos er snel opkomen want die wil ik graag zien:D en op het filmpje zit ik nu al te wachten, haha.
    btw, ik ga je heel erg misschien op familieweekend:(!!
    xxxx

  • 08 Oktober 2009 - 15:57

    Manon:

    Wat hebben jullie al veel gedaan in korte tijd zeg! :o Est en ik staan er echt van te kijken hahahah maar wel echt megagaaf!! Ben zo jaloers op die skydive.. :) Wil hem zeker ook nog eens doen (toen wij dat wilde, was ons geld op haha)

    Jij schrijft écht zo leuk!! Kan er echt van genieten! :) Ga zo lekker door en ga weer lekker genieten van alles!

    Xx

  • 08 Oktober 2009 - 18:43

    July:

    cool ingrid dat is pas een avontuur dat zou ik ook wel willen maar iets lager dan.morgen gaat niels op voor zijn b diploma knap he

    doei ingrid van tuwy

  • 08 Oktober 2009 - 19:45

    Mama Rita:

    Ha moppert...

    Wat een waaghals zeg... heel leuk om je verhaal te lezen!
    Het gevoel dat je kop eraf gaat ken ik nog van het zweefvliegen... bahbah..
    Ik ben benieuwd naar je foto's.

    Lieve groet en dikke kus.

  • 08 Oktober 2009 - 20:12

    Mattioijs:

    - "Met de gedachte dat Reinier ook vast niet dood wilde en heus wel zijn best zou doen om ons veilig op de grond te krijgen durfde ik het wel aan." - Hahahaha xD!

    Prachtig! Ik zie je al vliegen :D Maar wel eeeecht respect dat je 't gewoon gedaan hebt joh B-) !!
    Ik heb jou echt nét gesmst, dat komt omdat ik vanmorgen op je site keek en toen nog geen nieuw verhaal zag haha mja nu dus wel xD!

    Ik ben heel benieuwd naar je foto's!
    Groetjes aan de rest en fijn weekend alvast!

    Peaceeee (K) xx

  • 08 Oktober 2009 - 20:28

    Thijs:

    Skydiven?! Wanun gek! Supergaaf man!!
    xxx

  • 08 Oktober 2009 - 20:38

    Lianne:

    Hoi Ingrid,
    Wat maak je toch veel mee in Afrika en wat moet dat een vrij gevoel geven daar boven in de lucht. We kijken uit naar je volgende avontuur.

    Groetjes Arjen en Lianne

  • 08 Oktober 2009 - 21:16

    Hilde:


    Gaaf verhaal zus! Ik had het natuurlijk al over de tel. gehoord maar vind het superleuk om te lezen!

    Nog twee weekjes.. :D:D:D

    Dikke kus!

  • 09 Oktober 2009 - 06:44

    Vera:

    heee meissie!!
    echt heel gaaf dat skydiven!! ik heb het wel eens in teuge gedaan, maar dat zal lang niet zo mooi zijn geweest als aan de kust van zuid-afrika!! haha erg herkenbaar je verhaal. ben trots op u!!! tot je volgende verhaal, xxx

  • 09 Oktober 2009 - 07:21

    Mama Van Denise:

    Hoi Ingrid,
    Kei stoer, dat skydiven. En je schrijft zo leuk, met al die humor er tussendoor.
    Ik wil nog even laten weten dat ik het fijn vind dat jij Denise's maatje bent. Jij bent een lieve, zorgzame meid.
    Ga zo door en geniet van wat er nog op je pad komt.
    Groetjes van Elly.

  • 09 Oktober 2009 - 10:31

    Mars:

    INGRID IK BEN JALOEERRSS! Waaah gaaf joh!! Haha had je geen kriebels toen je op t punt stond om dat vliegtuig uit te springen? Haha nou als je besluit om die bungeejump te doen en je staat op dat randje zul je het nog even goed benauwd krijgen;). Haha echt super gaaf van je!
    Ik mis je wel hoor bij de GL en in het volleybalveld! Meid echt nog super veel plezier daar! En een knuffel vanuit Veghel!
    xx

  • 09 Oktober 2009 - 11:33

    Mieke S:

    Heb ik net een reactie geplaatst staat hij er niet op!!??
    Dan nog maar een keer.
    Echt super dat je gesprongen hebt. Stoer hoor!
    Heel veel liefs, Mieke

  • 09 Oktober 2009 - 20:05

    Jaap:

    hier nog 1 jaloers. Dus dat moet ik de volgende keer doen in ZA ;)

    Veel plezier nog!

  • 10 Oktober 2009 - 08:33

    Pegss:

    suuuupergaaffff ! :D

  • 10 Oktober 2009 - 15:24

    Maria Smulders:

    Tjonge, jonge, wat een waaghals ben je toch!!!
    Geweldig dat je dit allemaal doet en leuk hoe jij je ervaringen steeds weer beschrijft,ik zie het (bijna) echt voor me. Lieve groetjes, ik kijk alweer uit naar je volgende, spannende verhaal, Maria

  • 11 Oktober 2009 - 13:01

    Sanne:

    Ingg wat suuuuuuuper gaaf! ik wil de dvd zeker zien als je terug komt!

    xxx

  • 11 Oktober 2009 - 15:23

    Henriette:

    Ha Ingrid,
    Wat een supergaaf verhaal zeg. Ik zou het je werkelijk allemaal niet nadoen! (niet alleen omdat ik te oud ben, maar ook te bangelijk aangelegd..)
    Ik heb ook eens rustig alle foto's van de townships bekeken.. daar word ik stil van en ik denk dat het meer impact op je heeft dan je misschien in de veelheid van avonturen nu zelf denkt. Maar dat is van latere zorg. Eerst lekker ten volle van Afrika en je stage-leren genieten!
    CU!

  • 12 Oktober 2009 - 17:07

    Joyce:

    Waaaaaah... Ik moet soms even de tijd nemen om al jullie spannende verhalen te lezen en kan ook nog een reactie plaatsen. Heerlijk om te lezen dat jullie je zo vermaken en ik vind je schrijfstijl helemaal jouw ding haha... Kan me indenken hoe je het zou vertellen, uitbeelden etc. Nu al zin om jullie verhalen in levende lijve aan te mogen horen! Haha... Groetjes daar! Liefs Joyce

  • 12 Oktober 2009 - 17:36

    Anita:

    In het begin van het skydiveverhaal vertel je dat je eigenlijk toch bang bent en nog heel erg twijfelt, en dan DOE je het gewoon! Ik verbaas me iedere keer over wat je allemaal durft.

  • 12 Oktober 2009 - 19:17

    Papa:

    zo daar ben ik dan,
    ik ben blij dat je het allemaal na kunt vertellen niks voor mij geef mij maar de bus en het liefst naar Lourdes!
    Maar die landing op je kont was toch niet zo hard, ik denk tenminste dat je je broek wel vol had hangen! xxxxx papa

  • 13 Oktober 2009 - 15:53

    Opa En Oma:

    Dag Ingrid,

    We staan versteld van je "waaghalzerij"
    Oma: "Godverdulleme da ge durft te springe! Is jouwe kont nu blauw van het valle?"

    We zijn heel benieuwd naar de foto's en het filmpje!
    We zullen d'r straks 'n dag voor uit moeten trekken om alle foto's te moeten kijken haha!

    Dikke kus!

    powerd by Mattie B-)

  • 13 Oktober 2009 - 18:29

    Simone:

    WOOOAAATTT RESPECT!! Ik zou dat eccccht nooooooit durven! Als je thuis bent kan je et eigenlijk niet meer maken om bang te zijn voor een spinneke he stoere chick!

  • 14 Oktober 2009 - 13:19

    Anne:

    Waaah meid ik ben super trots op jou!
    Ik weet niet of ik dat wel zou durven.
    Ik ben héél erg benieuwd naar het filmpje, lijkt me gaaf!
    Je bent zeker een ervaring rijker!

    Xx Anne

  • 15 Oktober 2009 - 17:18

    Rian@rianketelaars.n:

    Ha die Ingrid wat spannend zeg die sprong uit dat gammele vliegtuig ik had t,je nooit nagedaan. maar ja ik heb die kans ook nooit gehad om deze prachtige reis te kunnen maken en waarschijnlijk ben ik ook niet zo,n durfal zoals jij maar ik volg je vol bewondering

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2010

back home!

22 December 2009

DE REIS

11 December 2009

Afronding stage + afscheid!

29 November 2009

einde komt dichterbij..

24 November 2009

KNYSNA
Ingrid

Van 17 augustus t/m 23 december ga ik naar Zuid-Afrika. Hier ga ik stage lopen in 'Erica House Place of Safety' , een crisisopvang voor kinderen en jongeren. Dit ga ik doen in het kader van mijn studie SPH, samen met 3 hele lieve studiegenootjes!

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 30385

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2009 - 23 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: